«Ми - веселі малюки»
Мета:
Познайомити дітей з правилами безпечного переходу дороги по пішохідному переходу з допомогою гри.
Завдання:
1. Знайомство з дорожньою розміткою пішохідного переходу - «зеброю».
2. Дати знання про сигнали світлофора.
3. Виховувати усвідомлене ставлення до правил безпечної поведінки на дорозі.
4. Виховувати любов і співчуття до тварин.
5. Створити гарний настрій, позитивний емоційний настрій.
6. Вчити уважно слухати і відповідати на запитання.
7. Збагатити словниковий запас.
Словник: світлофор, зебра, пішохідний перехід.
8. Продовжувати викликати інтерес до розфарбовування.
Матеріали:
Іграшковий заєць або маска зайця, розмітка пішохідного переходу (якщо заняття проводиться в приміщенні), дорожні знаки: пішохідний перехід і світлофор, іграшкові машини, підготовлені листи-розмальовки із зображенням світлофора.
Хід заняття-розваги:
Вихователь з дітьми виходять на майданчик дитячого саду, де знаходиться розмітка дороги з пішохідним переходом, світлофор, знак пішохідного переходу. Поки діти шикуються біля знаків, з'являється Заєць з забинтованою ногою (дорослий в масці зайця).
Вихователь: - Діти, подивіться, хто це до нас прискакав.(Відповіді дітей: зайчик.) Це не простий зайчик, а це той самий зайчик, який потрапив під трамвай і поранив лапку. Йому вилікував лапку доктор Айболить. Пам'ятаєте, ми з вами читали про доброго доктора Айболита. (Відповіді дітей).
-Зайчик розкажи, що з тобою сталося.
Зайчик: - Я біг, біг по полю за красивим метеликом, вибіг за ним на дорогу, а там стільки машин, що я розгубився і не помітив трамвайчик, який не встиг загальмувати. Мені було дуже боляче і страшно.
Вихователь
- Діти, як ви думаєте, чому з ним сталася ця біда? (вихователь підводить дітей до висновку про те, що дорогу треба переходити тільки разом з дорослими і в спеціальних місцях, які називаються пішохідні переходи на зелений сигнал світлофора).
Заєць: - Діти , допоможіть мені, я тепер боюся переходити дорогу. Що мені робити?
Вихователь:
- Діти, давайте допоможемо зайчику, пояснимо і покажемо, як потрібно правильно переходити дорогу. (Відповіді дітей).
Слухай зайчик. ( Вихователь читає вірш про світлофорі):
Він стоїть біля переходу.
У спеку варто і в негоду.
Наш помічник з давніх пір -
Роботяга - світлофор.
Зайчик, ти знайомий з нашим другом-світлофором?
Заєць:- Ні.
Вихователь: - Слухай далі:
Усім знайомі смужки
Знають діти, знає дорослий.
На ту сторону веде
Пішохідний перехід.
- Зайчик, ти знайомий з нашим другом - пішохідним переходом?
Заєць:- Ні.
Вихователь:- Тому ти і потрапив в аварію, без друзів - світлофора і пішохідного переходу не перейти дорогу. Нічого, зайчик ми познайомимо тебе з ними. Так, дітки? (Відповіді дітей).
Гра «Маленькі пішоходи».
Матеріал: знак пішохідного переходу, світлофор, машина, лялька.
Біля пішохідного переходу варто Заєць. Чекає дозволяючого сигналу світлофора, щоб перейти вулицю.
Вихователь: показує червоний сигнал світлофора.
- Можна переходити дорогу?
Діти:- Ні.
Заєць варто.
Вихователь: показує зелений сигнал світлофора.
- Можна переходити дорогу?
Діти:- Так.
Заєць переходить дорогу по «зебрі». Гра повторюється кілька разів. (Замість зайця дорогу можуть переходити діти по черзі).
Вихователь:- Зайчик, тобі сподобалася наша гра?
Заєць:- Так.
Вихователь:- А наші друзі - світлофор і пішохідний перехід?
Заєць:- Так. Діти, ви так добре знаєте правила, що я теж їх запам'ятав і розповім про них своїм друзям, щоб вони не потрапили як я в біду.
Вихователь:- Ось бачиш, зайчику, ти один переходив дорогу на червоний сигнал світлофора і не по пішохідному переходу, тому й потрапив під трамвай. Зайчик, а що ти розкажеш своїм друзям?
Заєць:- Я розповім своїм друзям про те, що дорогу треба переходити тільки у належному місці і по пішохідному переходу на зелений сигнал світлофора, і тільки з дорослими.
- Спасибі вам, дітки, тепер я піду додому , до мами-зайчихи і буду дуже обережний на дорозі.
Вихователь:- Зайчик, приходь до нас в гості ще, ми тобі розповімо про інші правила дорожньої безпеки.
Заєць:- Обов'язково прийду, до побачення!
Вихователь з дітьми заходять в групу, де виконують завдання по розфарбовуванню світлофора (вихователь допомагає дітям). Роботи дітей виставляються на стенд для батьків.
Якщо заняття проводиться у приміщенні, то хід заняття той же, тільки використовується розмітка пішохідного переходу і може використовуватися іграшковий заєць замість дорослого в масці.
Конспект інтегрованого заняття з використанням нетрадиційної техніки аплікації за казкою «Семеро козенят» (з використанням ІКТ)
Програмовий зміст: вчити наносити клей за допомогою вушних паличокна зображення, правильно прикладати зім’яті шматки серветок на тулуб, притиснути пальчиками. Розвитати: зв’язне мовлення дітей, рухову активність під час виконання різних видів діяльності, дрібну моторику рук, творчість, вміння знаходити вихід з життєвої ситуації
(повернути козеняток до Мами – Кози)
Заохочувати дітей до експерементування та створення картин за допомогою матеріалів, що використовуються в нетрадиційних техніках (обривання)
Виховувати любов до домашніх тварин та готовність піклуватися про них.
Матеріал:готові намальовані силуети козеняток, клей, білі паперові серветки, вушні палички, смайлики, пір’я, сердечко, лист, ІКТ, наголівнички козеняток, кошик з яблучками, герой Мама – коза (дорослий), чарівна паличка.
Методи та прийоми: словесні та практичні, використання ІКТ, рефлексія, наочні.
Попередня робота: переказ казки «Коза і семеро козенят», закріплення правил користування клеєм, вивчення привіталочки та пальчикової гри.
Хід заняття:
І. Вступна частина.
Привітання
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Ми вас друзі всіх вітаєм!
Настрій гарний побажаєм?
Привітайтесь : «Добрий день»
Нехай гарно розпочнеться новий день.
Емоційне налаштування на заняття.
Я на сьогоднішньому занятті хочу побажати вам гарного настрою(смайлик с посмішкою),легких завдань(пір’я) та любові і поваги один до одного (сердечко).
Сюрпризний момент: стук у двері (листоноша приніс листа на якому написано: «Лист для дітей групи «Веселка»
Тут є фотокартка від кого цей лист (фото Кози)
Добрий день любі діти. Ви мабуть вже знаєте, яка зі мною трапилась біда. Я так сумую за своїми дітками – козенятками, але не знаю як їх повернути. Я відправила листи до всіх дитячих садочків нашого міста і з нетерпінням чекаю на вашу допомогу. Я знаю, що ви дуже кмітливі та розумні і обов’язково знайдете вихід з цієї ситуації…
З нетерпінням чекаю на вашу допомогу»
Мотивація: діти допоможемо Мамі – Козі? Звчайно, але нам потрібно поміркувати, як ми можемо це зробити.
ІІ. Основна частина.
Діти я пропоную вам разом зі мною пригадати, яка з Козичкою трапилась біда (перегляд уривку з мультфільму «Коза і семеро козенят» (обговорення його змісту)
Давайте спробуємо їй допомогти, як ми можемо це зробити? (відповіді – міркування )
Я пропоную створити козеняток своїми руками.
Але перш ніж ми будемо це робити треба трішки відпочити.
Перетворювальна діяльність – рефлексія.
1 – 2 – 3 - козенятками стали ми.
Фізкультхвилинка.
Козенятка сіли й ждуть. (присідають)
Спритно ріжками прядуть (показують ріжка)
Зимно козеняткам ждать (стоять)
Треба трошки пострибать (стрибають)
Пострибали, відпочили, й до роботи приступили(сідають на місця)
1 – 2 – 3 – чарівна паличка знову нас у діток перетвори.
Тоді сідайте за свої столи і ми зараз створимо гарних козеняток.
Але перш ніж розпочати роботу зробимо пальчикову гімнастику.
Пальчикова гімнастика: «Цей пальчик»
Цей пальчик – маленький (загинаємо мізинчик)
Цей пальчик - слабенький ( загинаємо безіменний пальчик)
Цей пальчик – довгенький (загинаємо середній пальчик)
Цей пальчик – сильненький (загинаємо вказівний пальчик)
Цей пальчик – товстун (загинаємо великий пальчик)
Ну а разом – кулачок!
Створювати козеняток ми будемо за допомогою серветок.
Скажіть, якого кольору серветки нам потрібні?
Діти подивіться будь ласка у вас лежать вушні палички ними ми будемо наносити клей, також лежить серветка я пропоную вам взяти серветку і в тарілочку порвати на маленькі частинки. Також у вас є заготовки козеняток візьміть будь ласка вушну паличку і добре промастіть заготовку свого козенятка (за лінії не виходимо), тепер візьміть серветку, яку ви подрібнили і прикрасьте своє козенятко.
Робота дітей під керівництвом вихователя.
Діти, а давайте зателефонуємо нашій Козичці та повернемо їй діток – козеняток.
(розмова по телефону)
ІІІ. Заключна частина.
Прихід Мами – кози, яка дякує дітям за допомогу та пригощає смачними яблучками.
А зараз я хочу щоб ви всі вийшли на килимок і ми з вами поділилися враженнями про сьогоднішнє заняття. Зробіть коло я буду вам яблучка роздавати, а ви мені про наше заняття розповідати.
Запитання до дітей:
- Від кого нам прийшов лист?
- З якої вона казки?
- Про що нас прохала Мама – Коза?
- Чи допомогли ми козі?
- Як ми це зробили?
- Чи важко вам було створювати своїх козеняток?
- Що вам найбільше сподобалось?
- Що було важко робити?
Кому з дітей важко відповісти на мольберт виставляються картинки – підказки
(Коза, козенятка, ілюстрації до казки – індивідуальний та диференційований підхід)
Коментарi